چگونه تبلیغ گوگل دهیم؟

با ما در ادامه مقاله انواع تبلیغات گوگل که باید بدانید انواع تبلیغ در گوگل همراه باشید. بنابراین اگر در راهی که قدم بر داشته اید مصمم هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. این افراد با به اشتراک گذاری محتوای شما در صفحات خود، بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. به عنوان مثال اگر شما فروشنده آنلاین کفش هستید، ممکن است بخواهید بر روی عباراتی همچون کفش نایک یا کفش اسپورت مردانه سرمایه گذاری کنید. تبلیغات در گوگل مانند تبلیغات در اینستاگرام از مهمترین روش های تبلیغات آنلاین می باشد و بهترین راه برای رشد کسب و کار شما و یافتن مشتری جدید است. خاصیت بازاریابی مجدد در واقع این است که شما را از ذهن ناخودآگاه کاربران بیرون کشیده و به آن ها یادآوری می کند که شما در بین گزینه های خرید آنان قرار داشتید. در دنیای امروز استراتژی مشاغل برای دستیابی به هدفی که دنبال میکنند، با چندین سال قبل کاملاً متفاوت است.

همزمان با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا و گسترش انتشار و مشاهده فایلهای ویدئویی توسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهیهای ویدئویی نیز گسترش یافته است. مانند تبلیغات متنی، تبلیغات تماس نیز باید یک url ، نام تجارت و توضیحات متنی داشته باشند. تبلیغات در گوگل ادز هدفمند است و براساس نتایج جستوجو، مشتریان بالقوهی شما را هدف میگیرد. از دیگر مزایای گوگل ادوردز این است که یک زمین بازی هم سطح برای تبلیغ کنندگان فراهم می کند. در بنرهای فلش که معمولا به صورت انیمیشن هستند، ممکن است از صدا و قابلیتهای تعاملی هم استفاده شده باشد.

در اینصورت لوگوی کوچک یا عنوان مجموعهی حمایتکننده معمولا در پایین صفحات اینترنتی وبسایت هدف قرار میگیرد و با عباراتی از قبیل «حمایت شده توسط» مشخص میشود. که در این صورت باید کلمات مورد نظر و قابل سرچ را نوشته و در پایین آن ها کلماتی را که نمیخواهیم همراه با یک علامت منفی بنویسیم. تا به حال با کاربرانی که خود را طرفدار و متعهد به برندهای خاصی مانند اپل یا نایکی میدانند برخورد داشتهاید؟ در کل تبلیغ در گوگل یک سرویس هوشمند است که بر اساس استراتژی و راهبردهای متنوع آن میتوان با پرداخت تعرفه خاصی به گوگل، برند و سایت خود را تبلیغ نمایید. از مهمترین تفاوتهای این تبلیغ با گوگل ادز میتوان به این مورد اشاره کرد که در سرویس تبلیغاتی گوگل کاربر با جستجو در گوگل دنبال موضوع و درخواست خاصی است و با چند سرچ به تبلیغات گوگل میرسد؛ اما در شیوه تبلیغاتی همسان، این تبلیغات در حالی پیش چشم مخاطب قرار میگیرند که کاربر دنبال آنها نبوده است. اما استفاده درست از این تبلیغات و بهینه سازی آن ها می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. یکی از دلایل تاثیر گذار بودن تبلیغات بنری این است که مستقیما در هدف دید کاربران در هنگام خواندن مطالب وب سایت قرار می گیرند و ممکن است در این بین تبلیغات شما در واقع راه حل یکی از مشکلات آنها باشد.

گوگل ادوردز سرویس تبلیغات گوگل است که بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ از آن به عنوان یکی از اساسی ترین مولفه های تبلیغ اینترنتی خود استفاده می نمایند. یکی از گران ترین روش های تبلیغات آنلاین و جذب مشتری، تبلیغات بنری می باشد. همانطور که در بالا توضیح داده شد ، برای رتبه بندی کلمات کلیدی مرتبط با مارک کافی نیست بلکه می خواهید در نتایج جستجوهایی ظاهر شوید که می تواند به شما در جذب مشتری و فروش کمک کند. بعد از اتمام دوره کمپین تبلیغات در گوگل خود با توجه به ورودی هایی که به صفحه خود داشته اید به خوبی می توانید سایت خود را بهبود ببخشید .

شبکۀ نمایش یا جستجو؛ کدام شبکه و کدام نوع کمپین را انتخاب کنیم؟ صفحات ناخواستهای که در هنگام باز کردن یک صفحهی وب همراه آن باز شده و آگهی نمایش میدهند تبلیغات «پاپ آپ» هستند. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم میشود و برای تعداد زیادی آدرس ارسال میشود. در این شیوه بنر تبلیغدهنده در یکی از اندازههای استاندارد در محلی از صفحهی وب تبلیغگیرنده نمایش داده میشود. تبلیغ باشد یا محتوای ارگانیک، کدام تبلیغ نمایش داده شود و … در تبلیغات متنی، تبلیغ کننده بر روی کلید واژه ها بودجه بندی می کند و آن بودجه بندی مشکل می کند که این تبلیغات کجا نمایش داده شود. بنرهای فلش معمولا حجم بالاتری دارند، طراحی آنها هزینهی بیشتری دارد و اگر اینترنت مخاطب پرسرعت نباشد ممکن است نمایش آنها با مشکل مواجه شود.

پاپ آندرها هم بهصورت ناخواسته و به شکل یک صفحهی مستقل از صفحهی اصلی طراحی شدهاند. به طور کلی در تبلیغات بنری شما محدوده ی اختیارات کمی را درباره ی آنچه که نشان می دهید خواهید داشت بنابراین باید آن را به صورت موثر و کوبنده طراحی کنید. بنابراین تبلیغات بنری در آگاهی از برند شما، افزایش میزان ترافیک وب سایت تان و در نهایت افزایش فروش شما تاثیر خوبی خواهد داشت. وقتی در مورد گوگل ادوردز حرف می زنیم، همه به فکر ایجاد ترافیک از راه تبلیغات پولی می افتند. تبلیغات گوگل باعث ایجاد ترافیک و افزایش رتبه می شود که به جذب مشتریان بیشتر کمک می کند. در حقیقت 63 درصد از مشتریان جذب وبسایت شرکت هایی می شوند که امکان چت زنده در برنامه های پیام رسان برای آنها مهیا باشد، بنابراین میزان بازدید و ترافیک این وبسایت ها بیشتر خواهد بود. بیشتر بازاریابان ادعا می کنند که گوگل ادرودز یک شیوه بسیار موثر در تولید ترافیک سایت است. با باز شدن پای تبلیغات اینترنتی نوین همچون تبلیغات ایمیلی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری رو به افول رفته و به گفته ی یک گروه بازاریابی معتبر، نرخ کلیک بر روی تبلیغات بنری به کمتر از 0.1 درصد کاهش یافته است.

همزمان با ایجاد شیوهها و تکنولوژیهای جدید تبلیغ آنلاین، در سالهای گذشته سهم تبلیغات مجازی از کل بازار تبلیغات همواره رو به افزایش بوده است. اگر تجربه ی راه اندازی یک وب سایت رو داشته باشید حتما با واژه SEO آشنایی دارید . همان طور که میبینید در ابتدا و انتهای این صفحه، لینکهای تبلیغی و در میان صفحه، نتایج طبیعی گوگل یعنی آن سایتهایی که با سئو رتبه گرفتهاند، قرار دارند. بنابراین رقابت اصلی به طور عمده بر سر رتبه های اول تا سوم است. از آن زمان تا به ها تبلیغات زیادی در این پلتفرم اجرا شده اند، و این باعث شد یوتیوب به یک فرصت فوق العاده برای تبلیغات تبدیل شود و هم اکنون فرمت های متفاوتی برای تبلیغات پیشنهاد می دهد.

گوگل به عنوان محبوب ترین وب سایت جهان و برترین موتور جستجو که روزانه پنج میلیارد مخاطب دارد دو سال پس از راه اندازی، پلتفرم تبلیغاتی خود را با نام گوگل ادوردز یا تبلیغات گوگل معرفی کرد. تبلیغات عکس: یکی از جذاب ترین نوع تبلیغات، تبلیغ عکس است، در اصل شما با یک عکس جذاب کاربران را به کلیک بر روی تبلیغ خود ترغیب می کنید. اما تبلیغات اینترنتی با آغاز هزارهی جدید و ورود شرکت گوگل به دنیای تبلیغات آنلاین به تجارتی جدی تبدیل شد. اما پاپ آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمیشوند، بلکه در زیر آن پنهان شدهاند و هنگامی که صفحهی اصلی بسته میشود، آنها باز میشوند. هدف گذاری مکانی: این نوع هدف گذاری برای این مناسب است که تبلیغ کننده مشخص کند که تبلیغش در چه سایت هایی نمایش داده شود. هرچند در شرایط کلی این موضوع کاملا صحیح است؛ اما برای یک کسبوکار تازهکار و نوپا که بودجه زیادی ندارد، چنین هزینهای میتواند بسیار گران تمام شود؛ چراکه گاهی اوقات هزینه مربوط به کلیک به جای چند سنت، چندین دلار است. شما ممکن است در حال تولید کردن بهترین محصول دنیا باشید اما تا زمانی که آن را با شیوه های موثر و به روز معرفی نکنید، کسی از آن خبر دار نخواهد شد.

تبلیغ در گوگل بر اساس پرداخت های خارجی انجام می گیرد بنابراین بهتر است کسی که این تبلیغات را انجام می دهد، دانش لازم در این زمینه را داشته باشد. تکیه بر مشتری مداری با ارائه سرویس قوی پشتیبانی و رسیدگی به شکایات و پیگیری سفارشات از گزینه های مثبت دیگری است که نمی توان آن را نادیده گرفت. اگر فرد متخصص مدیریت پنل را در دست بگیرد هزینه های تبلیغ شما تا بخش زیادی کاهش می یابد و از هدر رفتن بخشی از بودجه جلوگیری می کند. چقدر از بودجه شما کسر شده است و … همانطور که از قبل می دانید ، بسیار محتمل است که صدها وب سایت برای تأمین رتبه برتر گوگل برای کلمات کلیدی خاص در رقابت باشند. می بینیم که در این روش ممکن است در بیش از 60 درصد مواقع ، بازدیدکنندگانی به سمت سایت شما روانه شوند که نمی خواهند از خدماتتان استفاده کنند و در جستجوی چیز دیگری هستند. واقعیت این است که تبلیغات بومی(Native) علیرغم کاربردی بودن آن، هنوز در میان بسیاری از تبلیغ کنندگان و مشاغل آنلاین مورد پسند نیست و این امر تا حد زیادی به این دلیل است که اکثر مشاغل آنلاین در درک تاثیر مثبت تبلیغات بومی ناکام هستند.

اطلاعاتی که از این اپلیکیشن ها در مورد مخاطبان جمع آوری می شود به نمایش هدفمند تبلیغات کمک بسیار زیادی می کند. در این بخش گوگل با استفاده از هوش مصنوعی اش دیتا هایی را از کمپین ها و تبلیغات جمع آوری کرده و پیشنهادات خود را برای بهتر کردن تبلیغات ارائه می دهد. اولین قدم در ایجاد یک کمپین جدید، انتخاب هدف تبلیغاتی شما است؛ این هدف به شما کمک میکند تا بهترین نوع کمپین را برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود تعیین کنید. برای مثال فروشگاه کفشی دارید و می خواهید سایتی که برای گسترش کسب و کارتان در بستر اینترنت ایجاد کرده اید بازده بالا داشته باشد. در نظر داشته باشید که با توجه به بالا بودن قیمت دلار، هزینه هر کلیک به ریال، رقمی چند هزار تومانی میشود و این هزینه باید پیش از شروع کار، برای پیشبینی نرخ بازگشت هزینه تبلیغات یا ROAS در نظر گرفته شود. احتمالا پیش از این، با تبلیغات در گوگل روبهرو شدهاید اما شاید متوجه آن نشده باشید.

اما در ایران خیلیها هنوز تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات بنری میشناسند و بسیاری از وبسایتهای تبلیغگیرنده تنها برای دریافت این نوع آگهیها آمادگی دارند. کار با Keyword Planner را برای تحقیق کلمات کلیدی و مشاهده بازه قیمتی آنها، آموختیم. شاید بپرسید گوگل ادوردز چگونه کار می کند؟ گوگل ادوردز مشخص می کند که چه کسی محصولات شما را جستجو می کند. این موضوع باعث افزایش بازدید از وبسایت شما شده و به ایجاد آگاهی از کسب و کار شما کمک می کند. دو راه اصلی که گوگل ادز می تواند به کسب و کار آنلاین شما کمک کند، بهبود آگاهی از نام تجاری و ایجاد ترافیک واجد شرایط به سایت شما است. به محض اینکه درخواست شما برای استفاده از گوگل ادز تأیید شود، شما میتوانید فروش خود را شروع و سیل ترافیک هدایتشده به وبسایت خود را مشاهده کنید. تبلیغات اینترنتی ادوردز20: شما نیز باید جدیدترین روش های تبلیغات اینترنتی را در کسب و کارتان به کار ببندید تا در جذب و رشد مشتری ها درخشان ظاهر شوید. ارسال خبرنامه های ایمیلی دوستانه در مورد خدمات یا محصولات جدید شما می تواند میزان بازدید شما را نیز افزایش دهد. علاوه بر این، مردم انتظار دارند که کسب و کارها در برنامه های پیام رسان حضور داشته باشند چرا که این یک روش مستقیم و آسان برای تعامل با آنها است.

یکی از روش هایی که می توانید با مخاطبین خود تعامل کنید در واقع نظرسنجی های اینستاگرام است. در صورت تکمیل تمام جایگاه های نمایش عامل تعیین کننده برای تعیین محل قرار گیری تبلیغ، میزان هزینه کلیک تنظیم شده برای کلیدواژه مورد نظر خواهد بود. ایجاد محتوای خلاقانه و منحصر به فرد و به روز رسانی این محتوا تا حد زیادی در رتبه بندی سئو شما در گوگل تاثیر گذار خواهد بود. سرانجام در سال ۲۰۱۱ بود که تبلیغات آنلاین از تبلیغات مطبوعاتی پیشی گرفت و نسبت ۲۸ به ۲۴ بهنفع اینترنت بین آنها برقرار شد. هدف گذاری محتوایی: با انتخاب برخی از کلید واژه ها، تبلیغات محتوایی در وب سایت هایی که محتوای مشابه به سایت شما دارند نمایش داده می شوند.