همه چیز در مورد راه اندازی اتاق فرار از طراحی و ساخت تا درآمد مجله دکونیوز | allescape
حالا بریم سر اصل قضیه، یعنی طراحی اتاق فرار که در اینجا به طور موجز و خلاصه مراحلشو براتون میگم، البته قبل از هر کاری توجه داشته باشین که انجام این مراحل خیلی قطعی نیست و می تونه بر اساس سلیقه و نیازمندی های شما تغییر طراحی اتاق فرار کنه. مهم ترین فاکتور برای ورود به صنعت اتاق فرار محاسبه سوددهی این صنعت است و عمدتا اختلاف زیادی بین تصور علاقهمندان به ورود به این صنعت و واقعیت موجب دلسردی و شکست بسیاری از تازه واردها به عرصه اسکیپ روم میشود. پس حتماً برای ثبت بهترین مراحل و لحظات بازی از یک عکاس و فیلمبردار حرفهای استفاده کنید تا یک یا چند ویدئوی چشمنواز داشته باشید. در این راستا خیلی مهمه که روی فاکتورهای اصلی که گوگل موقع رتبهبندی آگهی خدمات محلی شما در نظر میگیره کار کنید. فاکتورهایی مثل مجاورت مکانی که شما باید با درج مکان دقیق بازی، گوگل رو از لوکیشن خودتون مطلع کنید.
- به یاد داشته باشید که انصراف یکی از اعضای تیم، پیش از اتمام بازی به منزله ی پایان بازی برای تمامی افراد شرکت کننده در نظر گرفته می شود.
- سیمکشی برای برق، سیستم صدا، دوربینها، میکروفونها و … علاوه بر هزینه متریال، هزینه اجرا هم دارد.
- به دلیل شدت و عمق رنگهای فعال، طراحان آنها را بهعنوان رنگهای ترسناک استفاده میکنند مانند یک تک دیوار قرمز در اتاق یا قاب عکس قرمز آویزان شده از دیوار.
- گیم مستر فردی است که در تمام طول اتاق فرار، زمانی که شما غرق در معماها هستید، شما را نگاه میکند و صدای شما را میشنود.
اتاق فرار بازگشت آنابل با تم ترسناک و دلهرهآور، یک بازی با درجه سختی ۸۰ درصد است. در این بازی در منزل شخصی یا هر مکانی که دوست دارید، برای شما یک اسکیپ روم طراحی میشود. شما، دوستانتان و فردی که قصد سورپرایز کردن آن را دارید، قبل از آغاز مهمانی درگیر یک بازی معمایی میشوید و به این ترتیب، خاطرهای متفاوت و بهیادماندنی برای شما باقی خواهد ماند. پازل پارتی در واقع بازی طراحی شده مخصوص شما است و برای سفارش آن باید حداقل از چند هفته قبل اقدام کنید. در آبانماه ۱۴۰۰ توسط تیم اسکیپ روم داتآیآر طراحی و اجرا شده است.
قوانین اتاق فرار چیست و چرا باید آنها را رعایت کرد؟
در واقع تمام جزییات با دقت انتخاب می¬شوند تا بازیکن بتواند حتی با مشاهده¬ی دقیق اطراف خود به جنبه¬های پنهانی داستان بازی پی ببرد. در دنیای بازی¬های ویدویی، هیدتکا میازاکی، خالق سری بازی¬های Dark Souls و بازی تقدیر¬شده¬ی Elden Ring، مشهور به این است که به شکل استادانه¬ای با استفاده از المان¬های فضای بازی¬هایش، داستان-های رازآلود ساخته¬هایش را روایت می¬کند. سبک رازآلود می¬تواند در کنار انواع ژانرهای اتاق فرار، مانند ترسناک، سورئال، جنایی و ….
۱. اتاق فرار فرار از سلول انفرادی
جوهر نامرئی یکی دیگه از معماهای کلاسیک اتاق فرار هست که بازیکن برای پیدا کردنش باید نور خاصی رو به سمتش بگیره تا پیام عددی یا حروفی رو بتونه مشاهده کنه. این معماها در طراحی اتاق فرار طرفدار زیاد دارن و هوشمندانه بنظر میرسن. این تئوری رو مطرح کردیم که به شما بگیم در مسیر طراحی اتاق فرار، حتماً اطمینان حاصل کنید که معما طراحی کنید، نه مسئله! چون مسئلهها از شخصی به شخص دیگه، در ذهنها نگرشهای متفاوتی به وجود میارن و معمولاً گیجکننده هستن. توی مرحلۀ طراحی جریان بازی باید تصمیم بگیرید روند بازی قراره همیشه خطی باشه یا مسیرهای متعددی برای رسیدن به برخی راه حلها داشته باشید. معمولاً سختترین بخش طراحی جریان خود معماها نیستن، بلکه انتقال یا Transition بین معماها و اتاقها هست که اهمیت داره.
مخصوصا اگه قراره یک اتاق فرار ترسناک راه اندازی کنین؛ خیلی مهمه که دقیقا دست روی نقاط ضعف افراد بذارید تا بیشترین احساس ترس رو در اونها ایجاد کنید. طراحی اتاق فراراز مهم ترین و اصلی ترین گام ها برای فراهم کردن شرایط ایده آل در اسکیپ روم ها می باشد که مجموعه گسترده از کارها از قبیل طراحی سناریو، آماده سازی محیط و دکور و غیره را شامل میشود. با توجه به رقابت بسیار زیاد اتاق فرارها در شهرهای مختلف در جذب کاربر، لذا لازم است تمام گام های ساخت اسکیپ روم با در نظر گرفتن جزئیات کامل انجام شود.