راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان

مهمتر از این که سئو چیست ؟ به همین سبب بهتر است که بههیچوجه در وبسایت خود از محتوای تکراری استفاده نکنید. بررسی تایتل ها و متادیسکریشپن ها و نمایش صفحاتی که تایتل و توضیحات متا را ندارند یا اینکه تکراری هستند. آیا می خواهید همه چیز را در مورد سئو یا بهینه سازی سایت یاد بگیرید؟ مطالعه این راهنما صفر تا صد فرایند تحقیق کلمات کلیدی را به شما خواهد آموخت و به کمک آن خواهید توانست یک لیست از کلمات کلیدی مهم ایجاد کنید. تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که شما با سئو برای حضور در بین رتبه های برتر گوگل هزینه نمی کنید و با کسب دانش می توانید خودتان وبسایتتان را سئو کنید. هر چقدر رقابت بر سر یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، هزینه سئو کردن آن نیز بیشتر خواهد بود. مخاطبین در صورتی که محتوای مطلوب و با کیفیتی از یک برند را در نقاط مختلف مشاهده کنند، به این باور میرسند که این برند، محصولاتی مناسب و با کیفیت را به آن ها ارائه میکند.

مناسب است و چگونه باید این تبلیغات را رصد کرد.

آیا برای تولید محتوا نیاز به خرید نرم افزار یا فناوری دارید (مانند نرم افزار طراحی گرافیک مانند Adobe Photoshop، اشتراک Canva، دوربین عکاسی برای گرفتن عکس و فیلم با کیفیت)؟ می فهمید که آیا سایت شما توسط Google جریمه شده است یا خیر. ممکن است با سئوی کلاه سیاه برای مدتی بازدید کننده خوبی بگیرید، اما پس از مدتی، Google سایت شما را مجازات و حتی در لیست سیاه قرار می دهد، و بعد آن هرگز رتبه بندی نخواهد کرد. سوال اصلی که در اینجا مطرح میشود این است که از کجا بدانیم چه نوع تبلیغی برای دیجیتال مارکتینگ مناسب است و چگونه باید این تبلیغات را رصد کرد. سه رکنی که پیکره اصلی سئو را تشکیل می دهند و جهت موفقیت در بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو لازم هستند، شامل سئو فنی یا تکنیکال، بازاریابی محتوا و لینک سازی هدفمند می شوند.

اما رسیدیم به سه بخش اصلی سئو! تجزیه و تحلیل دامنه: این قسمت سایت خود را با دامنه های مشابه مقایسه میکند تا دید لازم را درباره عملکرد و رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک یا پولی خود در مقایسه با رقبای اصلی به دست آورید. این ها فقط یک نمونه از تجزیه و تحلیل موجود در Google Analytics است که از مراحل برنامه ریزی تا اجرای SEO را پوشش می دهد. شما باید دائما در وب سایت خود محتوای جدید تولید کنید، آن را مرتباً به روز کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی برای تازه سازی سایت خود و نشان دادن فعالیت خود در Google ادامه دهید. محتوا زبان سایت شماست و شما به واسطه یک محتوا عالی و با کیفیت میتوانید به درستی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

افرادی که از سئوی کلاه سیاه استفاده می کنند تمایل دارند از تاکتیک های زیرکانه ای مانند پر کردن کلمات کلیدی و گرفتن بک لینک زیاد از منابع بی کیفیت برای رتبه بندی سریع استفاده کنند. On-page SEO check: بخش سئو داخلی ابزار SEMRUSH تمام مولفه های گوگل که ممکن است بر روی عملکرد وب سایت تاثیر منفی بگذارند را تحلیل میکند و در نتیجه یک استراتژی مناسب برای لینک سازی، محتوا و دیگر بخش ها ارائه میدهد. همانطور که اشاره کردیم فرآیند تولید محتوای تخصصی آسان نیست، چرا که محتوا کاربرد عمومی نداشته و مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار میدهد. احتمالاً قبلاً شنیده اید که گفته اند: “محتوا پادشاه است.” اما چرا؟ توجه داشته باشید که بعد از متن شما باید به واسطه تصویر در بازاریابی محتوایی به ساختار یک محصول و یا برند آشنا شوید؛ چرا که با توجه به سوال بازاریابی محتوا چیست؟

این بدان معناست که به اندازه سئوی کلاه سفید خالص یا بی گناه نیست، اما به اندازه تکنیک های کلاه سیاه هم گناهکار نیست. 5. تکنیک های سئو کلاه سیاه چیست؟ هدف ما در این مقاله، آموزش و یادگیری سئو به صورت اصولی و با روش های سئو کلاه سفید است، چون گوگل سایت هایی که با روش های غیر اصولی و تحت عنوان کلاه سیاه به دنبال رتبه گرفتن هستند را جریمه خواهد کرد. در تبلیغات امکان گرفتن بازخورد و فیدبک از جانب افراد وجود ندارد ولی با تولید محتوا می توان نظرات و کامنت های آنها را جویا شد و از آن نظرات اطلاع پیدا کرد.

بازاریابی محتوا

اگر SEO را از این طریق انجام دهید، بر مخاطبان واقعی خود تمرکز خواهید کرد. در بسیاری از مواقع با جستجوی عبارتی در گوگل به لیستی از وب سایت ها خواهید رسید. Keyword Explorer: با این قسمت می توانید کلمات کلیدی که سختی و ترافیک بالایی دارند را کشف کنید. اگر دوست دارید اطلاعات بسیار جالبی راجع به سئو کسب کنید حتما این مقاله از سری مقالات آموزش سئو از آکادمی وبکیما را مطالعه بفرمایید. به جای پرتاب تیر در تاریکی از این راه نماییها استفاده کنید، حتما میتوانید تیرهایتان را به سیبل بزنید! نکته اصلی این است که محتوای شما باید مشکلی را حل کند یا راه حلی برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد ارائه دهد. اما نکته قابل توجه اینجاست که سئو یک علم نامحدود است پس هرچه آن را یاد بگیرید تمام نمی شود. اگر تمام بخشهای ضروری استراتژی خود را بررسی کردهاید، چارچوب را مرتب دارید.

Site Audit: این قسمت مشکلات فنی سایت شما را بررسی کرده و مسائل مهم سئو را شناسایی میکند. زیرا آموزش قوانینی است که گوگل طراحی کرده تا بتواند با توجه به نیاز کاربر سایت مورد نظر را نمایش دهد. موقعیت متوسط صفحات خود را در SERPs نظارت کنید. Content Gap Analysis: در این قسمت میتوانید سایت خود را با هر یک از رقبای خود مقایسه کنید تا ببینید آنها برای چه کلمات کلیدی و عباراتی رتبه بندی می کنند و سپس آن موضوعات و کلمات کلیدی را هدف قرار دهید. درصورتیکه سایت شما از ساختار برنامهنویسی درستی برخوردار نباشد، زیرساخت لازم برای رتبه گرفتن در گوگل را نخواهد داشت. از سوی دیگر، SEO کلاه سفید راهی برای ایجاد یک رتبه پایدار است. ON-page SEO: در این قسمت از آنالیز سئو میتوانید برای تولید یک محتوای جدید از سایت هایی که در آن کلمه کلیدی رتبه دارند، ایده بگیرید. گوگل در مقاله «الگوریتم های جستجو چگونه کار می کنند» عنوان کرده است، الگوریتمهای جستجو برای به دست آوردن مفیدترین اطلاعات، به عوامل مختلفی از جمله کلمات عبارات جستجو شده، ارتباط صفحات سایت، حوزه کاری و تخصص سایت، موقعیت مکانی و تنظیمات کاربر توجه میکنند.

شما می توانید از آنچه دیگران ایجاد کرده اند انتقاد کنید اما به سادگی ارزش بیشتری به مقاله خود اضافه کنید و محتوای خود را عمیق تر کنید. برای موفقیت در سئو شما باید محتوایی رو تولید کنید که درباره موضوعی باشه که کاربر بهش علاقه داره. بازاریابهای دیجیتال، افرادی با تجربه در این زمینه هستند که میتوانند با پیاده کردن روشهای مناسب بازاریابی، مراجعه کنندگان و مشتریان زیادی را به سمت کسب و کار شما جذب کنند. با داشتن مطالعه روزانه، خواندن مقالات جدید می توانید همیشه خود را در این زمینه به روز نگه دارید، که باعث می شود سایتتان نسبت به دیگر رقبا ارتقا بیشتری داشته و رشد چشمگیری را در بازدید سایت شاهد باشید. اینجاست که بازاریابی محتوا نقش مهمی داشته و خود را به تصویر میکشد. با توضیحات بالا میتوان گفت که تمام کسب و کارها به محتوا و بازاریابی محتوا نیاز دارند، اما اینکه چطور و در کجا و به چه میزان از محتوا در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند، به خود کسب و کار بستگی دارد.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

برای ساده تر توضیح دادن سئو یک مثال برای تان می زنم، شما زمانی که سرچ کردید (سئو چیست) یک سری مقاله به شما نمایش داده شد که در بین این مقالات یک مقاله در رتبه اول قرار دارد و یک مقاله در رتبه هزارم . اگر در دسته دوم هستید؛ چیزی برای از دست دادن ندارید. گویی آنها به جای به خاطر سپردن یک نشانی اینترنتی کامل یا یافتن پیشنهادات گوگل، از گوگل به عنوان میانبر استفاده می کنند. آیا باید تسلط کامل بر سئو داشته باشم یا یک سئوکار حرفه ای استخدام کنم؟

تعداد فرمتهای محتوایی بالغ بر 40 نوع میباشد که برخی از آنها برای همهی قالبها و برخی برای تنها یک قالب خاص کاربرد دارند. درصورتی که بک لینک های ایجاد شده، موقتی (مثلا 3 ماهه) باشند و پس از مدتی حذف شوند، نه تنها به سئوی سایت شما کمکی نمی کند، بلکه از اعتبار سئوی سایت شما نیز می کاهد. البته باید توجه کنید که بهینه سازی سایت فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست، بلکه سهولت در کار بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن می باشد. وقتی به موتورهای جستجو اشاره می کنیم، ما فقط در مورد گوگل صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد Bing ، Yahoo!

وقتی صحبت از SEO می شود، دو گام مهم وجود دارد: سئوی داخلی و سئوی خارجی سایت. گوگل سرچ کنسول ابزاری برای تسهیل ارتباط بین سایت و گوگل است که گزارشات ارزشمندی از SEO را ارائه می دهد. می توانید بک لینک های مشکوک و اسپم را به گوگل گزارش کنید. بازاریابی محتوا را می توان، یک استراتژی طولانی مدت در حوزه دیجیتال مارکتینگ که هدف آن تولید و توزیع محتوای ارزشمند، به منظور ایجاد تعامل قوی با مخاطب است، تعریف کرد.به زبانی ساده تر می توان گفت که، مخاطبان شما بیشتر از قبل نیازمند این هستند که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار به آنها توجه کنید و امروزه، کلمات، بیشتر از هر چیزی توجه مخاطبین را به خود جلب میکنند. در مقابل آن باید سئو خارجی را نیز آموزش ببینید. قبل از اینکه به شما نحوه عملکرد و نحوه انجام آن را آموزش دهم ، ابتدا به تعریف سئو و سپس به نحوه عملکرد SEO می پردازم.

دیجیتال مارکتینگ

با این حال، برخی از افراد ترجیح می دهند دستاوردهای سریع را به دست آورند و به کار دیگری بپردازند. بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینهسازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» است در جهان شکل گرفت و مدیران وبسایتها متوجه شدند که میتوانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وبسایت خود را در کلمات کلیدی مختلف به رتبههای اول نتایج جستجوی گوگل برسانند.

در حالی که سئوی سایت به انواع مختلفی از روش ها تقسیم می شود؛ اما اصول اصلی آن تغییر نمی کند. حالا دیگر می دانید که رعایت اصول سئو در دیجیتال مارکتینگ می تواند وب سایت شما را در بالاترین رتبه بندی SERP قرار دهد. از طرفی این فروشگاه شما به حدی منظم و مرتب است که کاربران ترجیح می دهند صفحات دیگر را ببینند و حتی شما را به دیگران هم معرفی کنند. در این سرچ کاربران به دنبال رستوران ها، سینما، فروشگاه ها، هتل ها، مدارس یا ادارات، در میان سایر موسسات که دارای موقعیت فیزیکی می باشند در نزدیک خود هستند. تجربه کاربری در واقع حسی است که کاربر در حین کار کردن با سایت یا شبکه اجتماعی شما دارد.

می فهمید که ایا مشکلی در ایندکس شدن صفحات سایت شما وجود دارد یا خیر. موتورهای جستجو عبارتند از سیستم ها یا الگوریتم هایی برای خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی محتوای وب برای نمایش آنها به صورت مرتب بر اساس جستجوهای کاربران. این نشان میدهد افراد تمایل دارند قبل از خرید یک محصول با دوستان و آشنایان خود درباره آن محصول مشورت کنند و بعد تصمیم بگیرند. وظیفه ی آنان پاسخ به نیاز کاربران است، تا از بین هزاران سایت بتواند سایت مورد نیاز آنان را با توجه به رتبه بندی بطور دقیق پیدا کرده و به کاربر نشان دهد. امیدوارم از این مقاله استفاده زیادی کرده باشید زیرا اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. انتخاب بهترین شرکت سئو می تواند در صرفه جویی زمان و هزینه شما کمک زیادی کند؛ زیرا اشتباه در تکنیک های سئو، آسیب های جبران ناپذیری را به همراه دارد. مطالعه بیشتر: قیمت سئو: هزینه سئو سایت چقدر است؟

یکی از روش های تبلیغات SEM، گوگل ادوردز است که در این شیوه به ازای پرداخت هزینه با کلمات کلیدی درخواستی می توان در موتور جستجو قرار گرفت. ویدئو نیز همچون اینفوگرافیک، پادکست، کتاب های الکترونیک و محتوای متنی، یکی از حالت های محتوا است. سئو خارجی یکی از راههای سریع برای رسیدن به جایگاه مورد نظر و ایدهآل خواهد بود (به شرطی که سئو داخلی مشکلی نداشته باشد). در برخی از سطوح این تفاوت مسئله ای ایجاد نمی کند ، بازاریابی محتوا و استراتژی های سئو وب سایت در بسیاری مواقع روش هایی درهم تنیده محسوب می شوند. سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. با این حال، شما در حال تلاش برای بهینه سازی سایت خود هستید. حال به آموزش الگوریتم های گوگل می رسید و باید انها را به خوبی یاد شانار گروپ بگیرید. Keyword Magic Tools: این بخش با استفاده از ایده های جدید، حداکثر 50 کلیدواژه هدف را برای تولید محتوا ارائه میکند.